Zmień rozmiar czcionki
Ustawienia kolorów
Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Teatr Muzyczny Capitol

Spokojnie, jestem szalona!

czas: 1,5 godz. bez przerwy

spektakl dla widzów dorosłych
stroboskop

Piosenki z filmów Quentina Tarantino i kobieca huśtawka nastrojów związana z naturalnym rytmem miesięcznego cyklu: spektakl dyplomowy Studium Musicalowego Capitol w reżyserii Konrada Imieli trafia na Scenę Restauracja. Napędzany hormonami huragan, dzieło wybitnie przewrotne, autoironiczne, pełne dystansu i lekkości – tak po premierze pisali krytycy.

– „Spokojnie, jestem szalona” idealnie spełnia rolę spektaklu dyplomowego, w którym każda z występujących studentek ma szansę zaprezentować się na scenie w na tyle intensywnej i bogatej w emocjonalne odcienie kreacji, by dać się zauważyć i zapamiętać. Wprowadzenie sześciu pierwszoplanowych ról żeńskich przewidzianych w tym przedstawieniu zagwarantowało udział zarówno w zbiorowych, jak i solowych występach – Katarzyna Mikołajewska w blogu Mieszam w kulturze. 

– Niekiedy te poszczególne etiudy ocierają się o absurd i czysty wygłup, innym razem pół żartem, pół serio przypominają o „ciemnej, zakazanej stronie” kobiecej mocy i postulują zawarcie (jednostronnego) paktu o nieagresji – Henryk Mazurkiewicz w portalu Teatralny.pl.

Zobaczyłem te dziewczyny na sesji letniej w Studium. Piotr [Dziubek] zaproponował mi, żebym zrobił z nimi dyplom. Oglądając je na scenie pomyślałem o piosenkach z filmów Tarantino. Taki pierwszy impuls. Wierzę pierwszym impulsom. Ale dlaczego one śpiewają akurat te piosenki?…

Często rozmawiamy z Agatą, moją żoną, o kobiecej huśtawce nastrojów związanej z naturalnym rytmem miesięcznego cyklu. O PMS-ie, tym wirze emocjonalnym, który wybija nas z przewidywalności co miesiąc. Co z niego mamy? Co nam daje, a co odbiera? Czy partnerzy powinni mieć między sobą jakiś kod informujący o fazie cyklu kobiety? My mamy i to się nam przydaje, ale inni wcale nie muszą tego potrzebować.

Zatem dlaczego te dziewczyny mają aż taki kociokwik emocjonalny, że śpiewają te piosenki Bohaterów Zachodu? Agata zaproponowała, żeby może zająć się tym PMS-em na scenie. Trochę to rozgrzebać. Spodobał mi się ten pomysł.

Konrad Imiela


Fot. BTW Photographers / Teatr Muzyczny Capitol

Realizatorzy

reżyseria: Konrad Imiela
aranżacje muzyczne, realizacja dźwięku: Piotr Dziubek
choreografia: Jacek Gębura
kostiumy: Agata Bartos

 

Obsada

Barbara Gołębiowska
Adrianna Górka
Karolina Moc
Paula Musiał
Zofia Stankowska

Media o spektaklu

– Paula Musiał, Karolina Moc i Konrad Imiela opowiadają o spektaklu w Radio Wrocław Kultura

– Za pomocą takich znanych i lubianych przebojów, jak Girl, You’ll Be a Woman SoonLonesome Town czy Don’t Let Me Be Misunderstood aktorki opowiadają o tym, jak przeżywają te dni, „kiedy czerwone słońce czeka na swój wschód”. Są to generalnie rzeczy arcyludzkie, jak nałogowe szukanie w „youtube’owych puszczach” wzruszeń emocjonalnych, dziwaczne i zmienne zachcianki kulinarne czy szczere pragnienie przywalenia komuś w mordę.
Niekiedy te poszczególne etiudy ocierają się o absurd i czysty wygłup, innym razem pół żartem, pół serio przypominają o „ciemnej, zakazanej stronie” kobiecej mocy i postulują zawarcie (jednostronnego) paktu o nieagresji – pisze Henryk Mazurkiewicz w portalu Teatralny.pl.

– „Spokojnie, jestem szalona” idealnie spełnia rolę spektaklu dyplomowego, w którym każda z występujących studentek ma szansę zaprezentować się na scenie w na tyle intensywnej i bogatej w emocjonalne odcienie kreacji, by dać się zauważyć i zapamiętać. Wprowadzenie sześciu pierwszoplanowych ról żeńskich przewidzianych w tym przedstawieniu zagwarantowało udział zarówno w zbiorowych, jak i solowych występach – pisze Katarzyna Mikołajewska w blogu Mieszam w kulturze. 

Najbliższe spektakle

A statek płynieDuża Scenapt. 25.04 19:00235
Złote płytyScena Ciśnieńpt. 25.04 19:304
A statek płynieDuża Scenasob. 26.04 18:00147
Facebook Spotify Instagram YouTube SoundCloud