Ciało aktora jest instrumentem, który wymaga czułej troski i systematycznych ćwiczeń. By zachować sprawność i zdolność do pracy w tym zawodzie, trzeba bardzo dbać o swoją kondycję fizyczną i psychiczną. Łatwo powiedzieć, prawda? Czasem emocje i stres mogą nie tylko dosłownie odebrać siły, ale i sprzyjać kontuzjom.
Dla rozładowania stresu zbawienny może okazać się… śpiew. Dzięki prawidłowym, rytmicznym, spokojnym oddechom, pod kierunkiem korepetytorki wokalnej, spięty aktor stopniowo uspokaja się, rozluźnia, otwiera i uwalnia pełnię swoich możliwości.
- Przepona – mięsień między klatką piersiową a jamą brzuszną, bardzo ważny dla kierowania oddechem przy śpiewaniu
- Artykulacja – proces, w którym wydawane przez człowieka dźwięki stają się mową lub śpiewem
- Fonacja – wydawanie głosu przez człowieka
- Fraza – cząstka dzieła muzycznego, jak fragment złożonego zdania w języku
- Rapier – nie szabla (ta jest wygięta), nie miecz (tego używa Wiedźmin) i nie szpada (ta jest mniejszą córką rapiera). Broń do walki wręcz, czyli tzw. biała, używana głównie w XVI i XVII wieku, między innymi przez muszkieterów.
Wystąpili:
Aramis: Adrian Kąca
Bazin: Bartosz Picher
Nauczycielka śpiewu: Magdalena Śniadecka
Dialogi bohaterów powstały z inspiracji powieścią Aleksandra Dumasa „Wicehrabia de Bragelonne”
Wykorzystano elementy spektaklu „Trzej muszkieterowie”:
fragmenty piosenki „Religia” (słowa: Konrad Imiela, muzyka: Krzesimir Dębski)
kostiumy i rekwizyty Anny Chadaj