Zapraszamy do posłuchania odcinków naszego podcastu „Capitol na ucho”. Autorką cyklu jest Teresa Drozda.
To jest podcast o teatrze, o ludziach, którzy w nim pracują, o drobiazgach, o konkretach, o smaczkach. Teatr i siebie (albo siebie i teatr) opowiadać będą aktorki i aktorzy Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu – mówi dziennikarka, znana z autorskich audycji o teatrze, piosence i literaturze.
„Jan Klata od zawsze robi opracowania muzyczne do swoich spektakli, które kiedyś nazywał skreczami mentalnymi. Czuję, że jest bardzo wrażliwy na muzykę i umie też zaprząc ją do dramaturgii spektaklu. Ma świetną wiedzę i orientację w świecie muzyki.” Tak o Janie Klacie mówi Konrad Imiela, dyrektor artystyczny Capitolu. W najnowszym odcinku specjalnym podcastu „Capitol na ucho”, o współpracy z reżyserem Janem Klatą opowiadają także inni aktorzy i aktorki teatru. Poza tym, można dowiedzieć się między innymi o nieoczywistym procesie twórczym reżysera, kiedy po raz pierwszy usłyszał muzykę w teatrze, w jaki sposób podchodzi do tekstów Shakespeare’a i oczywiście o jego najnowszym spektaklu „Romeo i Julia”.
„Nie chcę zawodzić widzów. Mam coś takiego, że bardzo ich kocham i bardzo bym chciał, żeby czuli się dobrze z tym, co widzą na scenie, żeby mieli ochotę przede wszystkim wrócić na jakiś spektakl. Jak tak się zdarza, to jest dla mnie największy komplement, największe szczęście”. Tak o swojej pracy opowiada Teresie Droździe reżyser Wojciech Kościelniak. W kolejnym odcinku specjalnym podcastu „Capitol na ucho” można się dowiedzieć, między innymi, dlaczego energia marzeń jest niezbędna do podążania za artystycznymi wyzwaniami, kiedy reżyser zrezygnował z aktorstwa i jak nauczył się całkowicie nowego rzemiosła, co o Wojciechu Kościelniaku mówią artystki i artyści Capitolu oraz jak przebiegała tutaj jego praca, zarówno twórcy jak i dyrektora.
Do odcinka specjalnego „Capitolu na ucho” Teresa Drozda zaprosiła reżyserkę, Agatę Dudę-Gracz. Rozmowa dotyczy między innymi przygotowań do spektaklu „Ja, Piotr Rivière, skorom już zaszlachtował siekierom swoją matkę, swojego ojca, siostry swoje, brata swojego i wszystkich sąsiadów swoich…”. Dowiedzieć się można także, jakie tematy niezmiennie interesują reżyserkę, jak doszło do pracy nad jej pierwszą Galą Przeglądu Piosenki Aktorskiej, co o Agacie Dudzie-Gracz mówią aktorki i aktorzy Capitolu i dlaczego artystka ma do nich szczególny sentyment.
Prawie 1254 minuty (bez 3 sekund) trwają wszystkie regularne odcinki „Capitolu na ucho”. Ten #26 bonusowy, specjalny to swoiste streszczenie, skrót, przewodnik i przypomnienie niektórych spośród tych setek minut. Bo były żarty, było serio, było jak w teatrze. Można go też potraktować jak szaradę “kto to mówi” albo jak coś w telewizyjnym stylu “przeżyjmy to jeszcze raz”. Teresa Drozda skomponowała mix myśli, refleksji, uśmiechów i trzaśnięć drzwiami. Żeby jeszcze raz wejść w szalony i niezwykły, teatralny świat.
Dziękujemy autorce cyklu, polecamy ten odcinek i każdy z pozostałych 25, dziękujemy słuchaczkom i słuchaczom. Mamy nadzieję, że każde z tych wyjątkowych spotkań z aktorkami i aktorami Capitolu pozostawiło ślad w pamięci i emocjach. A „spotkanie to przecież istota teatru”.
Na II roku studiów zaczął grać w teatrze i grywał m.in. u Grzegorzewskiego, Jarockiego, Lupy. W szkole aktorskiej spotkał Wojciecha Kościelniaka i to było spotkanie, które zaowocowało wieloma rolami i miało ogromne, „capitolowe” znaczenie. Wielu dorastającym w latach 90-tych XX wieku kojarzy się do dziś z „Truskawkowym Studiem”, inni wspominają wciąż Formację Chłopięcą Legitymację, której był współtwórcą. Z Capitolem związany od 20 lat, od 2006 roku – jego dyrektor.
Mackie Majcher, Szatan, Piłat, Sammy Davis Jr., Grabiec, Eberhard Mock, Valentine, reżyser m.in. „Śmierdzi w górach”, „ Ścigając zło”, „Dżoba”, „Trzech wesołych krasnoludków”, „Rat Packa”, „Trzech muszkieterów”, „Polskiej Wody”, „Mocka. Czarnej burleski”, „Daisy”, twórca recitali i happeningów.
Konrad Imiela jest ostatnim bohaterem naszego cyklu podcastów, oprowadza po swoich teatralnych miejscach, wspomina i marzy.
„Artystyczny wizerunek i siła naszego teatru są w dużej mierze jego zasługą” – mówi Konrad Imiela o artyście, z którym w 2002 roku wystąpił w pierwszym spektaklu w Capitolu i z którym współtworzył legendarną Formację Chłopięcą Legitymacje. Cezary Studniak opowiada Teresie Droździe o drodze do aktorstwa i reżyserii, o rockandrollowym życiu, o tym jak inspirująca może być przyjaźń dwojga twórców, jak ważny dla teatru jest reżyser z wrażliwością muzyczną i dlaczego woli pracę na mniejszych scenach. Dowiedzieć się można też jak powstawał spektakl „przykry i nieśmieszny”, za to istotny dla wszystkich, którzy go tworzą i oglądają. Godzina z Cezim w „Capitolu na ucho” to także jazdą creepy windą, wspomnienie anarchistycznej „Śmierdzi w górach”, pojawia się Serge Gainsbourg, szatan, piosenka aktorska oraz światło, które ma niezwykłą moc.
Nim stanęła, a właściwie zawisła i zaśpiewała w „Priscilli, Królowej Pustyni. Musicalu”, pojawiła się wcześniej na Dużej Scenie Capitolu dwukrotnie. W finale Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki podczas 39. PPA i w spektaklu dyplomowym krakowskiej AST – „Co gryzie Gilberta Grape`a” podczas 40. PPA. Ostatnio – Daisy (Wałbrzych), Diva (Wrocław) i Lucy (Kraków), dała się też zapamiętać publiczności w pięknej pieśni „You have to be there” z musicalu „Kristina from Duvemåla” w „Gali Światowych Musicali II”. O chwytaniu kilku srok za ogon, o drodze przez logopedię do aktorstwa, o ulubionych teatralnych miejscach opowiada aktorka, której Peter Hedges, autor książki „Co gryzie Gilberta Grape`a” powiedział… No właśnie, trzeba posłuchać, by się tego dowiedzieć.
„Odważna, bezkompromisowa artystka, która każdej roli oddaje się bez reszty”, „nieoczywista, frapująca i magnetyczna” – mówi o bohaterce najnowszego „Capitolu na ucho” Konrad Imiela. Z urodzenia elblążanka, ale to w Słupsku mieszkała przez 18 lat i tam rozpoczęła swoją artystyczną drogę – jako czterolatka, od roli leśnego dziecka w „Muminkach”. O zainteresowaniach lingwistycznych i językoznawczych, magii kina, najnowszej fascynacji teatralnej, ale także o tym gdzie w Capitolu znajduje się smok, który odpowiada za efekty świetlne, opowiada barwnie Helena Sujecka w dwudziestym drugim odcinku naszego podcastu.
W zespole Capitolu od ponad 10 lat. Jeszcze jako student wrocławskiej szkoły teatralnej objawił się jako Claude Bukowski w „Hair” i Strach na Wróble w „Czarnoksiężniku z Krainy Oz”. „Muzykalny, wszechstronny i pomysłowy” – mówi o nim Konrad Imiela, a po wysłuchaniu odcinka podcastu „Capitol na ucho”, którego Adrian Kąca jest bohaterem, dodać można: z poczuciem humoru, pozytywnie zakręcony i otwarty na nowe wyzwania. Z kim uczył się w klasie teatralnej XVII LO? W jakich okolicznościach dowiedział się, że nie ma lęku wysokości? W jakim stroju pojawił się na obronie pracy magisterskiej? Rozmowa pełna uśmiechu i głosu Adriana – idealna na poprawę szarego, zimowego dnia.
„Jej każde pojawienie się na scenie elektryzuje publiczność. Nie przypominam sobie reżysera, który nie chciałby zaprosić jej do swojej obsady” – mówi Konrad Imiela o Emose Uhunmwangho. „Wielki skarb naszego teatru” – dodaje, i z tym zgodzi się każdy, kto widział i słyszał artystkę w którejkolwiek jej roli – począwszy od Dionne w „Hair”, poprzez Shawntel w „Jerry Springer – The Opera” , Młynarzową w „Ja, Piotr Riviere…”, Oberżystkę w „Trzech muszkieterach”, Hekate w „Makbecie”, Prezydenta w „Liżę twoje serce”, Frederikę w „Mocku”, Żonę Świętą od Wszystkiego w „Cesarzu” aż po Miss Understanding/Speaker w „Priscilli, Królowej Pustyni”. Od 2013 roku nazbierało się tych ról bardzo wiele, są też projekty takie jak „Po światach. Poświatowska na głos i skrzypotrąby”, w których talent, a właściwie wiele talentów oraz wrażliwość Emose znajdują intrygujące, piękne odzwierciedlenie.
Wrocławianka z urodzenia i z wyboru, absolwentka klasy teatralnej i Policealnego Studium Animatorów Kultury „SKiBA”, nim dostała się do szkoły aktorskiej studiowała Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną na UWr, pracowała też w obsłudze widowni w Teatrze Współczesnym. Finalistka PPA, wykładowczyni we wrocławskiej AST, ostatnio obroniła doktorat na tej uczelni.
Od blisko 20 lat w Capitolu, z rolami w niemal każdej premierze teatru, jedyna taka „nasza Isia”, czyli Agnieszka Oryńska-Lesicka w rozmowie z Teresą Drozdą, w najnowszym odcinku podcastu „Capitol na ucho”. I pomyśleć jak inaczej mogłoby wyglądać twórcze życie aktorki, reżyserki, nauczycielki akademickiej, gdyby w dzieciństwie nie zwyciężyła niechęć do nauki gry na gitarze…
„Od zawsze na pograniczu teatru i muzyki”, „(…) zna wszystkie teksty wszystkich piosenek z wielu sezonów teatru”, „ ciekawy, wrażliwy artysta, dobry, pomocny, bardzo empatyczny człowiek” – tak mówi Konrad Imiela o aktorze, który od 19 lat jest we Wrocławiu, a zawiodła go tutaj droga z Koszalina i Trójmiasta. Łukasz Wójcik-Zawierucha opowiada Teresie Droździe w kolejnym odcinku naszego podcastu o początkach swoich zainteresowań muzycznych, o ważnych spektaklach, spotkaniach i przyjaźniach i o tym, dlaczego artysta powinien zarażać świat miłością. Kto posłucha „Capitolu na ucho” dowie się też, dlaczego tak ważnym miejscem dla Łukasza jest klatka schodowa teatru i z jakiej płyty aktor, wokalista i kompozytor jest szczególnie dumny.
„Rozsadza scenę niezwykłym połączeniem dynamicznej osobowości i wyjątkowej barwy głosu”, „witalność, charme i moc talentu” – tak o bohaterce kolejnego odcinka podcastu „Capitol na ucho” mówi Konrad Imiela. „Szaławiła”, „gagatek”, „dzik sceniczny” – tak określa siebie Justyna Woźniak, rodowita wrocławianka, absolwentka tutejszej szkoły teatralnej, która do Capitolu trafiła po 10 latach, jak sama mówi, „długiej tułaczki”. I – począwszy od „Jerry Springer – The Opera”, poprzez „Blaszany bębenek” i „Mocka. Czarną burleskę”, „Lazarusa”, „Alicję” aż po „Priscillę, Królową Pustyni. Musical” obdarowuje swoim temperamentem i talentem kolejne postaci, dając i czerpiąc przy okazji od publiczności energię, jak się wydaje – niespożytą.
„Wyjątkowa artystka”, „niewątpliwy skarb Capitolu” – tak o bohaterce kolejnego odcinka naszego podcastu mówi dyrektor Konrad Imiela. Miała być instrumentalistką, ale „Zdradziła flet dla mikrofonu”, jak zatytułowano w lokalnej prasie tekst o sukcesie wokalnym nastolatki z Nysy. Ta zdrada wyszła na dobre także i wszystkim podziwiającym w Capitolu talent Ewy Szlempo-Kruszyńskiej. Czy to w roli Elly w „Lazarusie”, czy Sophie Mock w „Mocku. Czarnej burlesce”, czy też Friedy w „Mistrzu i Małgorzacie” albo jednej z tria Div w „Priscilli, Królowej Pustyni. Musicalu”. Miło posłuchać rozmowy z kimś, dla kogo „śpiewanie to powietrze i serce”, zachęcamy więc do wejścia w świat artystki, ten teatralny i ten wewnętrzny.
„Aktor od karkołomnych zadań scenicznych. Jego specjalnością są dziwne indywidua, ekstremalne, niełatwe osobowości. To jednak tylko teatralne maski, które skrywają wspaniałego, wrażliwego człowieka” – tak o Krzysztofie Suszku mówi Konrad Imiela. O pracy w Capitolu marzył od wielu lat. W 2018 roku przyjechał na casting do „Blaszanego bębenka” i oprócz roli Leo Hysia dostał propozycję etatu. Jego wyobrażenia o idealnym miejscu pracy nabrały realnych kształtów, bo zawsze chciał, żeby „szło się korytarzem, a wszystkie ściany grały.” O tym, co Krzysztof Suszek ma wspólnego z Wojciechem Młynarskim, gdzie są najpiękniejsze zachody słońca, mapie marzeń i tajemniczym kajecie dowiecie się z najnowszego odcinka podcastu „Capitol na ucho”. Rozmowę prowadzi Teresa Drozda.
„Niekwestionowany talent i wyjątkowa charyzma”, „ (…) w każdej (…) premierze jasno świeci swoim oryginalnym światłem” – tak charakteryzuje Katarzynę Pietruską Konrad Imiela. Aktorka etatowa Capitolu od 2018 roku, widzom dała się poznać w wymagającej roli Oskara Matzeratha w „Blaszanym bębenku” w reż. Wojciecha Kościelniaka, przykuwa uwagę również jako Klara w „Mocku. Czarnej burlesce”, a ostatnio jako Marion w „Priscilli, Królowej Pustyni. Musicalu”. Obok pasji zawodowej, teatralnej, ma jeszcze jedną, w której się spełnia artystycznie. Jaką? Tego i wielu innych interesujących faktów dowiecie się z czternastego odcinka podcastu „Capitol na ucho”.
„Jest jedną z najmłodszych aktorek Capitolu, a jednocześnie pracuje tu dłużej niż większość zespołu”. „Łączy w sobie niewinność małej dziewczynki z głębią i dojrzałością wyrafinowanej osobowości sceny”. Po tym pierwszym zdaniu być może nie wszyscy odwiedzający Capitol odgadliby o kogo chodzi, po drugim – z pewnością sporo osób już wiedziałoby o kim mówi Konrad Imiela. Klaudia Waszak zadebiutowała na Dużej Scenie 16 lat temu główną rolą w „Małej Księżniczce”, od tej pory ma na swoim koncie wiele charakterystycznych kreacji.
Które z nich artystka lubi najbardziej? Co ją w aktorstwie cieszy, a co stresuje? Kim chciałaby być za wiele, wiele, wiele lat, gdy zakończy pracę na scenie? Opowiada Klaudia Waszak, pyta – Teresa Drozda.
„Równie przekonujący jako mroczny Rochefort w „Trzech muszkieterach”, jak i beztroski i wesoły bohater musicalu „Gracjan Pan”. Wszechstronny i niezawodny” – tak o bohaterze kolejnego odcinka podcastu „Capitol na ucho” mówi Konrad Imiela. Rodowity i zakochany w swoim mieście wrocławianin, którego taneczna, rodzinna pasja powiodła na artystyczne studia i na scenę. O swoich początkach w Capitolu, miejscach i spektaklach dzięki, którym poczuł, że jest we właściwym miejscu opowiada Teresie Droździe Michał Szymański.
Drogi do zespołu artystycznego Capitolu bywają mniej lub bardziej kręte. Ta wiodła przez kulturoznawstwo, studium nauczycielskie języka francuskiego, historię sztuki oraz piosenkę… weselną. „Wybitna wokalistka, wspaniała, doświadczona aktorka wychowana na deskach Capitolu” – tak o Justynie Antoniak mówi Konrad Imiela. Bohaterka najnowszego odcinka „Capitolu na ucho” opowiada, które role ją ukształtowały, które najwięcej dały i które najbardziej lubi. Od 16 lat etatowo w teatrze – Agłaja, Małgorzata, Alicja i Gracjan w jednej osobie.
Dziesiąty odcinek z Tomkiem Leszczyńskim
„Przyszedł na casting, rolę dostał i tu został” – mówi Konrad Imiela. Przyszedł jako świeżo upieczony inżynier automatyki i robotyki, casting był do „Scata” i tak od 18 lat śpiewa, gra, tańczy, a ostatnio również komponuje – dla Capitolu i poza nim. Od występów szkolnych poprzez chór gospel – Tomasz Leszczyński zawsze śpiewał i jego wyjątkowy talent sprawił, że ma na koncie udział w 30 spektaklach repertuarowych Capitolu, w Galach PPA, wielu specjalnych projektach artystycznych i wydarzeniach.
W dziesiątym odcinku podcastu „Capitol na ucho” aktor rozmawia z Teresą Drozdą o innych swoich pasjach, zdradza, które zakamarki teatralne lubi odwiedzać, opowiada barwnie o licznych rolach.
„Nosi mnie” – mówi o sobie. „Uwodzi widzów swoim talentem i niezwykle rzetelnym aktorstwem” – mówi o nim dyrektor Konrad Imiela. Kilkanaście lat w teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, praca w Warszawie i Gliwicach, odejścia i powroty wrocławskie. Ceni swoją rolę w „Nine”, widzowie uwielbiają jego Korowiowa w „Mistrzu i Małgorzacie”, przykuwa uwagę jako diaboliczny Richelieu w „Trzech muszkieterach” i swingujący Sinatra w „Rat Packu”. Lubi teatralne miejsce położone na tyle wysoko, że mało kto tam dociera, spełnia się ostatnio również w roli pedagoga. Błażej Wójcik opowiada w dziewiątym odcinku podcastu „Capitol na ucho” o swoich wyborach i ścieżkach, którymi dotarł do Capitolu. Dzięki dociekliwości Teresy Drozdy, twórczyni cyklu, dowiemy się też, w którym kostiumie czuje się wyjątkowo dobrze i jak aktor dramatyczny odnajduje się w teatrze muzycznym.
Rok temu obchodziła 25-lecie pracy w Capitolu. Wspaniała kierowniczka SPA i Mamma Maddalena w „Nine”, prowokująca Zandra w „Jerry Springer – The Opera”, jedyna taka Mitzi w „Mock. Czarna burleska”, brawurowa Amerykanka w „Ja, Piotr Rivière…” i w wielu innych rolach, w których „od lat czaruje widzów”. Właścicielka pięknego sopranu, absolwentka wrocławskiej Akademii Muzycznej, laureatka konkursów, stypendystka ministra kultury rządu włoskiego. Wie o głosie wszystko, a swoimi umiejętnościami dzieli się nie tylko na scenie, przekazuje też wiedzę wokalną studentkom i studentom sztuki musicalowej.
Jak ełczanin trafił do Wrocławia? Czego nie będzie już robić na tarasie na IV piętrze teatru? Kto nie chce go wypuścić ze wspólnej garderoby? Odpowiedzi na te pytania udziela najmłodszy, nie tylko stażem, aktor Capitolu – Jan Kowalewski. Pracę tu zaczął od roli D’Artagnana w „Trzech muszkieterach”, ostatnio dwoi się i troi w kilku wcieleniach w „Priscilli, Królowej Pustyni. Musicalu” – premierze sezonu w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego. Zapraszamy do wysłuchania siódmego odcinka podcastu „Capitol na ucho”, tworzonego przez Teresę Drozdę, dziennikarkę radiową zajmującą się teatrem, piosenką, literaturą.
Szósty odcinek podcastu „Capitol na ucho” przynosi rozmowę Teresy Drozdy z Bartoszem Picherem, aktorem obecnym w spektaklach Capitolu od 2006 roku. Dał się zapamiętać m.in. jako demoniczny Antoni Pochroń w „Dziejach Grzechu”, wyluzowany George Berger w „Hair”, tajemniczy Wędrowiec w „Ja, Piotr Rivière, …”, wyrazisty Asasello w „Mistrzu i Małgorzacie, komiczny Zupitza w „Mock. Czarna burleska”, budzący lęk Lenox w „Makbecie”, czy poruszający Henryk Jamrozik w „Polskiej Wodzie”. Mógł zostać trenerem sportowym, myślał o prawie i psychologii, skończył szkołę aktorską. Śpiewał też w zespole… No właśnie – jakim? Tego i wielu innych interesujących rzeczy o Bartoszu dowiedzieć się można z pierwszej ręki.
Błyszczy na scenie, ale potrafi się też dać bezlitośnie oszpecić. Helena w „Śnie nocy letniej”, Królowa Śniegu, Anita w „West Side Story”, Eliza Doolittle w „My Fair Lady”, Małgorzata z „Mistrza i Małgorzaty”, Królowa Anna Austriaczka w „Trzech Muszkieterach”, Sister z roztańczonego i rozśpiewanego tria w „Rat Packu”, ale także Pająk Szczerbic w „Trzech wesołych krasnoludkach”, demoniczny Damian Alien w „WYZWOLENIU: królowych”, Giulia, kobieta ze szkła w „Frankensteinie”. Między innymi te oraz wiele kreacji w koncertach Przeglądu Piosenki Aktorskiej ma na swoim koncie Magdalena Szczerbowska, bohaterka piątego odcinka podcastu „Capitol na ucho”.
W czwartym odcinku podcastu „Capitol na ucho”, Teresa Drozda, twórczyni cyklu, rozmawia z Michałem Zborowskim.
Absolwent Studium Musicalowego Capitol, od 2019 roku na etacie w Capitolu. Można go zobaczyć m.in. w „Blaszanym bębenku”, „Trzech muszkieterach”, w „Mocku. Czarnej burlesce”, w „Alicji” i w „Cesarzu”. W „Priscilli, Królowej Pustyni”, najnowszej premierze teatru, wciela się w jedną z trzech głównych ról – w dublurze z Albertem Pyśkiem gra Ticka/Mitzi.
Jak to się stało, że chłopak z górniczych Polkowic, niedoszły inżynier i pracownik banku wybrał artystyczną drogę? Kogo chciałby zagrać w filmie i co było dużym wyzwaniem przy tworzeniu najnowszej teatralnej roli? O tym, o codzienności i pracy w Capitolu opowiada aktor, ale również i wokalista oraz gitarzysta zespołu Delirium Band.
W trzecim odcinku podcastu „Capitol na ucho” spotkać się można z Justyną Szafran. Z aktorką Capitolu rozmawia twórczyni naszego czwartkowego cyklu, Teresa Drozda. Wśród ról Justyny Szafran, które zobaczyć można na Dużej Scenie Capitolu, jest Kobieta w „Mistrzu i Małgorzacie”, Milady w „Trzech muszkieterach”, Rivièrowa w „Ja, Piotr Rivière…”, Królowa w „Alicji”, Anna w „Blaszanym bębenku”, Matka we „Frankensteinie”. Czym było dla aktorki spotkanie z Agatą Dudą-Gracz? Co zdarza jej się zrobić, gdy Milady już zginie? Z kim dzieli teatralną garderobę? O tych i wielu innych faktach z teatralnego życia dowiedzieć się można z podcastu.
Drugi odcinek, to spotkanie z Albertem Pyśkiem, etatowym aktorem teatru od stycznia 2020 roku. Artysta, nominowany we wrześniu 2022 do nagrody WARTO Gazety Wyborczej Wrocław, przygotowuje się do jednej z głównych ról w premierowej „Priscilli. Królowej Pustyni” w reż. Cezarego Tomaszewskiego. W rozmowie mówi nie tylko o spektaklach, ale również o pierwszej gitarze, o ulubionym capitolowym miejscu, o tym jak trudnym zadaniem bywa teatralne zastępstwo.
Cykl otworzyła rozmowa z Rafałem Derkaczem, od lutego 2022 aktorem etatowym Capitolu. Rafał zagrał u nas m.in. w „Gracjanie Panie” i „Cesarzu” , teraz intensywnie próbuje jedną z głównych ról w „Priscilii, Królowej Pustyni”. W audycji opowiada o tym, jak trafił do Capitolu i jak wciąż odkrywa to miejsce.
Teresa Drozda od 1992 do 2021 roku związana była z Polskim Radiem, gdzie na antenach Jedynki, Trójki i Radia dla Ciebie prowadziła autorskie audycje poświęcone teatrowi, literaturze, historii polskiej rozrywki i piosenki literackiej. Od 1999 prowadzi niezależny serwis internetowy „Strefa Piosenki” (www.strefapiosenki.pl). Jest jurorką kilkunastu przeglądów i festiwali piosenki autorskiej i poetyckiej, prowadzi koncerty, redaguje płyty, pisze teksty piosenek. W lutym 2021 uruchomiła swój podcast o kulturze DROZDOWISKO, zaś w kwietniu dołączyła do ekipy Radiospacji z audycją DROZDOWISKO.MUSIC. Jest pasjonatką kultury czeskiej i znawczynią twórczości Jeremiego Przybory.
grafika | Dorota Dalidowicz