Teatr Muzyczny Capitol
Ruch i emocje – AD
OBEJRZYJ TEŻ WYWIAD
CO OGLĄDAMY?

Nie sposób wyobrazić sobie teatru, opery – a przede wszystkim baletu! –  bez tańca. Ale czy każdy rodzaj ruchu pasuje do każdego spektaklu? Oczywiście nie! Współczesny choreograf, tworząc układy taneczne do spektaklu, może dziś wybierać spośród wielu rodzajów tańca: klasycznego, współczesnego, jazzowego, a nawet dworskiego i breakdance. Może też łączyć wiele różnych gatunków i elementów w jednym spektaklu – wszystko zależy od jego (lub jej) wyobraźni i wrażliwości, i od porozumienia z reżyserem. Każde przedstawienie opowiada przecież inną historię, więc trzeba do tej opowieści dopasować ruch i taniec, tak by pomagały w stworzeniu unikalnego nastroju.
Jednak niezależnie od tych różnic, nauka i perfekcyjne przygotowanie wszystkich układów tanecznych kosztuje wiele czasu, pracy i fizycznego wysiłku.
A później już show must go on, przedstawienie musi trwać – zdarza się, że pomimo kontuzji tancerki czy tancerza…

  • Choreograf – osoba, która wymyśla, projektuje i reżyseruje układy taneczne, również często ruch sceniczny w spektaklu
  • Burleska – przedstawienie, rodzaj rewii złożonej z piosenek, skeczów, akrobacji, zwykle z podtekstem erotycznym
  • Próba generalna – jedna z trzech ostatnich prób przed premierą spektaklu, w pełnej charakteryzacji i kostiumach, zwykle jeszcze bez publiczności
  • Synchron – potoczny skrót od słowa synchronizacja, w tym przypadku – harmonijne, jednoczesne wykonanie różnych elementów tańca
  • Croisée (z franc. skrzyżowanie) – jedna z podstawowych póz tańca klasycznego
  • Contraction (z ang. skurcz, napięcie) – jeden z podstawowych elementów tańca współczesnego

Wystąpili
Tancerka/Cyganka: Helena Sujecka
Choreograf: Jacek Gębura
Tancerka: Barbara Olech
Tancerz: Mateusz Kieraś
Pozostali tancerze i tancerki: Mateusz Brenner, Bożena Bukowska, Maria Jaworek, Dominika Józefowiak, Monika Kolbusz, Aneta Mazur, Jan Nykiel, Martyna Rak, Jacek Skoczeń

Wykorzystano elementy spektaklu „Liżę twoje serce”:
piosenkę „Dżungla” w wykonaniu Mateusza Bieryta i zespołu Teatru Muzycznego Capitol (słowa: Marcin Januszkiewicz, muzyka: Mariusz Obijalski i Marcin Januszkiewicz)
kostium Cyganki zaprojektowany przez Magdalenę Maciejewską

CO OGLĄDAMY?
SŁOWNICZEK
OBSADA I TWÓRCY
POWRÓT

Najbliższe spektakle

Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych, swobodnego przepływu takich danych i uchylenia dyrektywy oraz o wyrażenie zgody poprzez kliknięcie przycisku „Rozumiem”.

Zmień rozmiar czcionki
Ustawienia kolorów