Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.

 

spektakl Sceny Tańca Capitol
premiera 15 grudnia 2011 o godz. 19
gościnnie w Synagodze pod Białym Bocianem, ul. Włodkowica 7

Scenariusz i choreografia: JACEK GĘBURA
Muzyka: PAWEŁ ROMAŃCZUK (Małe Instrumenty)
Występują
Tancerze Sceny Tańca Capitol: KATARZYNA TORZYŃSKA, MARTA DUNAJKO, HANNA SIERAKOWSKA, MARTA HICHEL, MARTYNA ŁODEJ, JACEK GĘBURA, JACEK GOŁDYKA, JACEK WILANTEWICZ, PIOTR STAWIŃSKI, HUBERT ŻÓRAWSKI
Muzycy: PAWEŁ ROMAŃCZUK, PAWEŁ CZEPUŁKOWSKI , MATEUSZ RYBICKI, TOMASZ LESZCZYŃSKI
Śpiew: TOMASZ LESZCZYŃSKI

Dwanaście słów-kluczy:  praca - miłość - szczęście - cierpienie - samotność - szybko - wolno - cisza - hałas - mrok - światło - nic.

Dwanaście obrazów, według których ułoży się spektakl, jak symfonia, złożona z dwunastu odsłon. Jest w nim ruch, który porządkuje nagłe emocje i wyciszenia, euforię i rozpacz, chaos i osamotnienie. Jest też słowo - ale będzie musiało ustąpić przez gestem i dźwiękiem. Grający na żywo muzycy subtelnie i niejednoznacznie pointują choreografię akustycznym brzmieniem rozmaitych instrumentów.

We wnętrzu Synagogi pod Białym Bocianem, które dzięki niezwykłej akustyce samo staje się instrumentem muzycznym, oglądamy spektakl ascetycznie piękny jak czarno-białe fotografie. Bez zbędnych detali i ozdobników, które mogłyby rozproszyć widza. Jest tylko to, co najważniejsze.


Przedstawienie zrealizowane we współpracy z Fundacją Bente Kahan


PO PREMIERZE

Znów wytańczyć swoje własne życie - pisze Małgorzata Matuszewska w Polsce Gazecie Wrocławskiej

Zespół Jacka Gębury pokazał udaną premierę z dobrze pasującą do niej muzyką Małych Instrumentów.
Tytułowa dwunastka to dwanaście aspektów życia, prezentowanych jako odrębne obrazy. Kiedy myślę "12", nie potrafię wyliczyć aż tylu aspektów, które powinnam zapamiętać. Być może te mniej istotne schowały się za tymi bardziej dostrzegalnymi. Spektakl pokazany został w synagodze Pod Białym Bocianem, co jest dodatkowym wizualnym plusem. Widzowie, wchodząc do synagogi, przechodzą obok misternie ułożonych klocków. Te klocki aktorka układać będzie w tle prawie całego spektaklu, a w końcu zostaną brutalnie rozrzucone.
Cały tekst recenzji na stronie e-teatr

Jak ludzie tańca wyręczają filozofów - zobacz w programie Jolanty Kowalskiej REWOLWER KULTURALNY w TVP Wrocław

rewolwer 16122011

 


FOTO MARCIN WEGNER
© Teatr Muzyczny CAPITOL





12 - format B2 preview_1