Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.

Wystawy

WYSTAWY ARCHIWALNE

NA PODWÓRKU

MICHAŁ BAJSAROWICZ | Kruki | do 30 września 2015 > przejdź do strony Podwórka

PAWEŁ KWIATKOWSKI | The Hollow Man II | do 30 czerwca > przejdź do strony Podwórka

 

Galerią „jednego obrazu” będzie na czas tej ekspozycji (3 października - 31 grudnia 2014) tylko umownie. Na zabytkowej fasadzie wewnętrznej prezentujemy bowiem tym razem cykl prac - STRAGANY autorstwa Magdaleny Peszkowskiej.

 Magdalena Peszkowska, mieszkająca we Wrocławiu absolwentka gdańskiej ASP powraca wspomnieniami na targowisko w Gdańsku (podobnego do wrocławskich Niskich Łąk, Młyna czy torowiska przy Świebodzkim) i zapamiętane z czasów dzieciństwa obrazy. Ludzie, których tam widywała, sprzedawali przedziwne przedmioty, tworzyli niezwykłe kompozycje ze swoich prywatnych rzeczy na kocach i łóżkach polowych właśnie. Stąd pomysł na ułożenie własnych kompozycji na tychże nośnikach. 

Magdalena Peszkowska
Cykl STRAGANY (2004/2009)
instalacja: koce wojskowe, łózka polowe / technika własna 

mpeszkowska stands1

JEDNA Z PRAC Z CYKLU STRAGANY / FOTO Z ARCHIWUM AUTORKI


Tomasz Opania
KOCHAM NIE KOCHAM (2004)

 Praca eksponowana w holu kasowym od 3 października do 31 grudnia 2014

,,Kocham nie kocham" to praca reagująca na obecność oglądającego. Widz może ją obejść z dwóch stron. Jedna z nich opatrzona jest napisem ,,Kocham”, druga – ,,Nie Kocham”. Widz stojący po stronie „Kocham” uruchamia system wpompowujący powietrze do wnętrza obiektu. Chromowana, cienka powierzchnia szczelnie zespawanej blachy ulega odkształceniu, trzeszczy. Metaliczna powierzchnia działa jak lustro, które odbija wizerunek oglądającego. Po przejściu na stronę ,,Nie kocham” następuje odessanie powietrza, wówczas boki prostopadłościanu zapadają się, obraz ulega ponownemu zniekształceniu. Praca ta, podobnie jak wcześniejsze realizacje artysty (w tym ,,Podłoga” czy „Sztuczne oddychanie”), zawiera wątki typowe dla twórczości Tomasza Opani: oszczędność formy i materiałów, interaktywność, element zaskoczenia i gry z percepcją widza.

KOCHAM NIE KOCHAM 
Obiekt przestrzenny: stal nierdzewna, profile stalowe, 2 pompki do materacy, 2 detektory ruchu, kable, 2 tabliczki z napisami, stelaż

Depozyt Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Muzeum Współczesnym Wrocław 


Krzysztof M. Bednarski
ZŁODZIEJE ROWERÓW (2003)

„Złodzieje rowerów” to praca nawiązująca tytułem do filmu Vittorio de Sica powstałego w 1948 roku w konwencji włoskiego neorealizmu. Rower jest dla głównego bohatera filmu warunkiem podjęcia nowej pracy. Jego kradzież staje się pretekstem do ukazania trudnej rzeczywistości późnych lat czterdziestych we Włoszech. Instalacja składa się z fotografii przedstawiającej przypięte do balustrady koło rowerowe, oraz podwieszonego nad podłogą, pokrytego białym pierzem roweru, któremu brakuje przedniego koła. Interwencja artysty przekształca obiekt znaleziony w ucieleśnienie marzeń i trudu związanego z życiem w powojennym Rzymie.

 Praca eksponowana pod szklanym sufitem Podwórka od 3 października do 31 grudnia 2014

ZŁODZIEJE ROWERÓW
Instalacja: rower, pierze, fotografia barwna

Depozyt Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Muzeum Współczesnym Wrocław


POLSKIE PLAKATY DO FILMÓW FELLINIEGO
ze zbiorów Wrocławskiej Galerii Polskiego Plakatu PolishPoster.com 
ekspozycja od 3 października 2014 do 18 stycznia 2015
FOYER PARTERU (NOWA CZĘŚĆ) / wystawa dostępna dla widzów spektakli

Jan Młodożeniec - Osiem i pół, 1973/2011, 50x70cm, sitodruk - (100)
Jan Młodożeniec - Rzym, 1973/2011, 50x70cm, sitodruk - (100)
Jan Młodożeniec - Cyrkowcy, 1973/2011, 50x70cm, sitodruk - (100)
Andrzej Pągowski - Osiem i pól, 1989, 67x97cm, offset - (800)
Andrzej Pągowski - Ginger i Fred, 1987, 67x97cm, offset - (300)
Jakub Erol - Rzym, 1973, 58x84cm, offset - (800)
Eryk Lipiński - Guilietta i duchy, 1968, 58x84, offset - (3000)
Eryk Lipiński - Noce Cabirii, 1958, 58x84cm, offset - (6000)
Jan Lenica - Niebieski ptak, 1957, 59x86cm, offset - (6000)
Andrzej Krajewski - Boccaccio 70, 1966, 58x84cm, offset - (900)
Andrzej Krajewski - Amarcord, 2011, 68x98cm, offset - (100)
Marzena Kawalerowicz - Fellini-Satyricon, 1990, 67x97cm, offset - (300)
Wojciech Kwaśniewski - Casanova, 1987, 67x97cm, offset - (300)
Wiesław Wałkuski - A statek płynie, 1983, 67x97cm, offset - (200)
Leszek Wiśniewski - Osiem i pół, 2000, 67x97, offset - (200)
Leszek Żebrowski - Casanova, 2009, 68x98cm, offset - (100)
Roman Kalarus - Casanova, 1992, 67x97cm, offset - (200)
Mieczysław Wasilewski - Wywiad, 1988, 67x97cm, offset - (100)
Waldemar Świerzy - Federico Fellini, 1993/2009, 67x97cm, offset - (100)
Wiktor Sadowski - Hommage a Fellini, 1998, 68x98cm, offset - (200)

 


 

PROPOZYCJE PORTRETÓW ARTYSTYCZNYCH
Łukasz Gawroński z aparatem za kulisami Przeglądu Piosenki Aktorskiej
ekspozycja do 15 marca 2015

ŁUKASZ GAWROŃSKI
Dokumentalista ironiczny. Redaguje blog spacerkiem.blogspot.com, który jest fotograficznym zapisem przaśnej polskiej rzeczywistości.
Fotograf popkultury. Na zamówienie magazynów i czasopism portretuje rodzimych celebrytów, jest autorem okładek do tytułów prasowych i książek, albumów muzycznych i plakatów teatralnych.
W 2010 w Pawilonie Polskim na World Expo w Szanghaju zaprezentował serię portretów osobowości polskiej kultury, zatytułowaną Polska się uśmiecha.

Na zdjęciu: Janusz Radek w roli Tremonta w spektaklu Jerry Springer - The Opera (33. PPA)
ilikemyi 35PPA 1426 2